nuffnang advert

Tuesday, October 3, 2017

Waroeng Penyet, Nu Sentral

Assalamualaikum semua...

baru2 ni aku n Eqa makan ayam penyet...
tapi kali ni Eqa bawak makan ayam penyet jauh sikit...
kat Nu Sentral ko...
aku ni dah la first time masuk Nu Sentral...
tu yang jakun sikit tu...hahahahaha...
kesiannnn...

Eqa ajak makan kat Waroeng Penyet...
aku ni peminat tegar makanan penyet tau...
dah banyak tempat aku makan penyet,
tapi tak banyak yang menepati piawaian tekak aku...
setakat ni makanan penyet paling win kat tekak aku adalah Wong Solo...
sambal dia mmg win! meleleh ayaq idung!
so, kali ni kita try kat sini pulak...
Eqa n husband mmg byk kali mkn kat sini,
dia cakap sedap...so, moh kita try...

sampai2 je kami tengok orang q panjang giler okeyyyy...
tengok kat dalam semuanya full seat...
ramai yang baru sampai masa ni...
aku n Eqa dah resah gelisah dah ni...
kami bincang2 nak proceed makan kat sini ke nak mkn kat tmpt lain...
tapi tengok tempat lain pun beratur jugakkkk...
sudahnya kami continue je beratur...
lagi pun masa tu kami mmg lapar nasi...
so, gigih la kami beratur...

ok, kami baru dapat seat...
kerusi kat restoran ni cantik...
i likeee..

ayam bakar penyet.....sedappppp...
kalau korang tengok gambar pun korang boleh cakap ni tempting giler kan...
ni kan pulak kami yang dapat rasa...muahaha...
memang sedap...ni Eqa punya...
next time aku nak makan yang ni pulak...
macam biasa served sekali dengan salad, timun, tempe goreng dan tauhu goreng...

kami add on dengan terung berlado...
ini wajib aku order kalau pi mana2 kedai penyet...
yg ni terbaekkkk...
orang Indonesia kalau buat terung berlado mmg aku percaya la...
kemain sedappp..

aku takde rasa nak makan ayam hari tu...
so, aku order ikan bawal penyet...
ohemjiiiii...kemain garing ikan bawal penyet ni okeyyy...
sampai ke tulang dia aku kunyah...
crispy giler...
korang nampak ikan ni kurus kering?
korang silappppp...ikan ni gemuk, banyak isi tau...
fresh dan sumpah rangup!
cuma aku expect tempe dia pun rangup...
tapi hampa...

add on jugak dengan keropok...

minuman wajib aku kalau ke warung Indonesia...
teh botol...
tapi dia bg kotak punya la...
tak puas minum...huhu...
sesetengah orang tak pandai minum teh botol ni kan...
tapi ni lah feveret aku tau...
pernah beli satu carton teh botol ni,
masuk semua dalam peti ais...
balik kerja minum sejuk2...phewwwww...
mmg layannn...

soda gembira Eqa punya...
biasa minum air ni masa kat Bandung dulu...

tu dia...sambal penyet...
dia ada hot dan mild...
boleh pilih sendiri...
sambal dia sedap, yang penting pedas...
aku ambik hot, tak cukup...
aku tengok Eqa makan berpeluh2 dah...
sudahnya aku rembat sambal Eqa tu...hahaha...

tu dia menu tengahari kami Jumaat lepas...
terbaekkkkk....kami siap tambah nasi okeyyy...
#dasarkuatmakan

tq Eqa sayam belanja makan sempena birthday i katanya...
muah ciked!

balik makan ayam penyet,
kami singgah Family Mart,
hajat di hati nak pekena ice cream cheese cake,
tapi aiskrim masih cair lagi,
so, kami makan matcha green tea...
jangan tanya sedap ke tak..
of coz la sedap sbb aku peminat green tea...



ok lah nak makan ayam goreng mekdi ni,
gua gerak dulu, apa2 roger!

9 comments:

mama tisya said...

byk2 ayam penyet mmg paling kita suka kt WAROENG PENYET ..dlu 1 je outletnya kt curve skarang dh buka beberapa cawangan...kita suka ayam penyet,lele penyet,bawal penyet yg slalu order

dear anies said...

nmpk sedap... 1st time sy rs ayam penyet, x sedappppp so smpi laa ni xde hati lg nk mkn ayam penyet tkt pisang berbuah 3-4 hahaha

ain.ya.nun. said...

Apasal gambar ko tak pernah tak cantik semua?
Geram tengok gambar. Haha.

Suria Amanda said...

Tempat makan wajib aku ngan budak2 opis nok...memang ayam bakar penyet dia best..

Anonymous said...

ayam penyet ni popular sejak 5 - 6 taun lepas. mulanya banyak orang makan ni kat johor.

masa aku blaja dulu, ada satu kedai ayam penyet kat blkg jusco Tmn U, Skudai tu. memang berhantu makan.

sampai skrg teringat rasa ayam dia tu.

huhu.

akubiomed said...

Wow sedap bangat nih. :)

Inani Hazwani said...

Sedapnyaaa! Nanti nak try lah :)

Jalan-jalan di Bali said...

Salam bu..bagaimana kabarnya?
Bisa minta no contact..
saya pak isme bali..
Terimakasih.

Nieda Ramly said...

kopok warna warni kalu makan di kedai Indon kan?